A sikeres webáruház titkai

De természetesen nem mindegy, hogy milyen tulajdonságokkal rendelkezik az online boltunk. Az alábbiakban a jó webshop jellemzőit foglaljuk össze, a legfontosabb elemeket, amelyek nagymértékben hozzájárulnak a webáruház sikeréhez. A következő szempontok szerint elkészített webáruház hosszú távon több vásárlást realizálhat.

Megnyerő megjelenés

Fontos, hogy a webáruházunk esztétikus, modern, igényes és bizalomgerjesztő külsővel rendelkezzen, hiszen egy elhanyagolt, lepukkant kinézetű webshop senkiben sem kelt vásárlási szándékot. Egy megfelelően kidolgozott arculat ugyanakkor pozitív érzelmeket vált ki az oldalra érkező látogatóban, megbízhatóságot és profizmust sugall.

Egyszerű használat

Persze a látvány ne menjen funkcionalitás rovására, tehát a webáruház legyen könnyen kezelhető és jól áttekinthető. Az egyik legsarkalatosabb pont egy webáruház esetében, hogy a vásárlás kényelmes és egyszerű legyen. Fontos, hogy az érdeklődök a lehető legkevesebb erőfeszítéssel boldoguljanak a navigációtól kezdve, a termékkiválasztáson át, a megrendelés leadásáig. A vevők gondolkodásmódja szerint legyenek kialakítva a menük, gombok, felületek. Érdemes használni a már jól bevált megoldásokat, amiket a vásárlók már megszoktak. Csak azokat az adatokat kérdezzük meg, melyekre a vásárláshoz, vagy a piackutatáshoz feltétlenül szükség van. Nagyon fontosak a webáruház részéről az automatikus visszajelzések, mint például a “termék a kosárba került”, “megrendelését sikeresen továbbítottuk”.

Megfelelő termékleírások

Mivel egy webáruházban a felhasználók csak a termékleírásokból és termékfotókból ismerhetik meg a kínált árucikkek jellemzőit, ezért nélkülözhetetlen, hogy a lehető legrészletesebb módon mutassuk be azokat. Általában a leggyakrabban elkövetett hiba a túlságosan rövid és nem megfelelően megírt termékleírás. A részletes termékleírást a webáruházakban a vásárlókon kívül a Google kereső is pozitívan értékeli!

Tetszetős, jó minőségű termékképek

A termékfotóknak ugyancsak hatalmas szerepe van a vásárlói döntésekben. Jó felbontású és szép képekkel a termék eladási esélye jóval magasabb. Sokat számít, ha egy termékről több szögből is készülnek fotók, így azt minden oldalról szemügyre lehet venni.

Egyértelmű vásárlási feltételek, teljeskörű információk

Nem csak a törvényi előírás, hanem a vásárlói bizonytalanság kiküszöbölése miatt is fontos a szállítási információk, garanciális feltételek pontos és részletes tisztázása. Érdemes létrehozni egy GYIK oldalt, ahol a vásárlók a gyakran ismételt kérdésekre kaphatnak pontos válaszokat.

Bizalom növelő elemek

Ne bújjunk egy e-mail cím mögé, hanem mindenképp adjunk meg telefonos elérhetőséget is. Érdemes továbbá az ügyfélszolgálati munkatársakról egy-egy fénykép elhelyezése, mert ez sokkal megfoghatóbbá teszi a vevő és eladó közötti kapcsolatot. A bizalom növelésére szolgálhatnak a megbízhatóságot tanúsító pecsétek, címkék szakmai szervezetektől, és a vásárlói visszajelzések, vélemények közzététele.

Vásárlásra ösztönző elemek

A kosárérték – vagyis az egy vevő által egy vásárlási folyamat során megvásárolt termékek végösszegének – növelésére szolgálhatnak a kapcsolódó termékek, a legnépszerűbb termékek megjelenítése, a limitált idejű akciók, és a mennyiségi árkedvezmények. Az értékhatárhoz kötött ingyenes házhozszállítással ugyancsak további termékek megvásárlására ösztönözhetjük a látogatókat. A vevőket hűségprogram, kuponrendszer segítségével motiválhatjuk a visszatérésre, az ismételt vásárlásra. Fontos ugyanakkor, hogy a vásárlásra ösztönző elemeket ne vigyük túlzásba, mert az már taszító hatású lehet!

Megfelelő fizetési-, szállítási módok

Fontos, hogy a vásárló a lehető legtöbb fizetési mód (pl. utánvét, átutalás, bankkártyás fizetés) és átvételi mód (pl. futáros házhozszállítás, csomagpont, személyes átvétel) közül választhasson, és ezek között megtalálja a számára ideálisat.

Megfelelő oldalsebesség

Fontos tényező a webáruház oldalainak betöltődési sebessége is. A látogatók nem tolerálják, ha túl lassan jelennek meg a termékadatok. Ezen felül a betöltődési sebesség egyre fontosabb a Google szemében is.

Hasznos információs tartalom

A webáruház az árucikkek mellett olyan hasznos információkat is publikáljon, melyek fontosak lehetnek a vevők számára. Minél bővebb tájékoztatást kínál a látogatónak, annál nagyobb esélye van annak, hogy vásárolni is fognak. Érdemes a termékekről nemcsak rövid, hanem kimerítő ismertetőt, teszteket is közzétenni.

Megfelelő termék

Általánosságban elmondható, hogy a legtöbb termék alkalmas a webes értékesítésre. Ugyanakkor figyelembe kell venni, hogy vannak azonban olyan árucikkek is, amelyeket a vevők szeretnek szemügyre venni, felpróbálni a vásárlás előtt, és ezekkel nem biztos, hogy sikert fogunk elérni az internetes kereskedelemben.

Alap Webáruház
130.000Ft
- Domain és tárhely regisztráció
- Alap design kialakítás
- Reszponzív / mobilbarát kialakítás
- Adminisztrációs felület a tartalom egyszerű módosításához
- Látogatottsági statisztika (Google Analytics)
- Bankkártyás fizetési lehetőség
- Egyszerű házhoz szállítás
- 40 termék
 
Professzionális Webáruház
180.000Ft
- Domain és tárhely regisztráció
- Korszerű design kialakítás
- Reszponzív / mobilbarát kialakítás
- Adminisztrációs felület a tartalom egyszerű módosításához
- Látogatottsági statisztika (Google Analytics)
- Facebook, Google+ összekapcsolása a honlappal
- Paypal és bankkártyás fizetés
- egyszerű házhoz szállítás
- 80 termék
Prémium Webáruház
200.000Ft
- Domain és tárhely regisztráció
- Egyedi design kialakítás
- Reszponzív / mobilbarát kialakítás
- Adminisztrációs felület a tartalom egyszerű módosításához
- Látogatottsági statisztika (Google Analytics)
- Facebook, Google+ összekapcsolása a honlappal
- Paypal és bankkártyás fizetés
-összetett szállítási zónák kialakítása a házhoz szállításhoz
- 120+ termék