A cég arca – Arculattervezés lépésről lépésre

“Miért szükséges a céges arculat? Tényleg kell-e nekünk arculattervezés?”

Tehát a feladat: jegyezzék meg, tudjanak rólunk. Az ügyfelünk, partnereink elsőként a cég arculatával találkoznak, névjegyen, levélpapíron, egyéb arculat- és reklámhordozókon. A látványnak pedig meg kell ragadnia a partner, ügyfél figyelmét, hogy a céget első pillantásra azonosítani tudja.

“De miért ennyire fontos az egész arculat?”

A válasz egyszerű. Ha a konkurencia hasonló minőségben dolgozik, ha hasonló a profilja, de jobban megjegyezhető, akkor egyértelműen ő lesz a nyerő

Ezen tanulmányunkban gyakorlati tanácsokkal szeretnénk szolgálni azoknak a vállalkozásoknak, cégeknek, akik gondolkoznak a cégük arculatának megtervezésében, de nem tudják, hogyan vágjanak bele.

1. Miről van szó?

Az arculattervezés legelső lépése az elhatározás. Mondhatnánk, hogy ez egy könnyű lépés, pedig az egyik legnehezebb rész kapcsolódik hozzá. Hiszen mielőtt egy grafikai stúdióhoz fordulnánk meg kell fogalmaznunk néhány szóban, hogy mit is akarunk közvetíteni a külvilágnak.

Az első lépés tehát nem az, hogy formákat tervezünk, hanem meghatározzuk a mondanivalót, az üzenetet, amit a cégünkhöz kapcsolhatunk.

Legtöbb esetben a legjobb, ha a szolgáltatásainkkal ismertetjük meg a megbízott céget, illetve ha megfogalmazzuk kikkel állunk kapcsolatban, mi az amit szeretnek bennünk ügyfeleink, partnereink, mi az amit hangsúlyozni szeretnénk, miért jó a termékünk, szolgáltatásunk, stb. Egy egyszerű példával élve: ha egy építész cég volnánk, akkor mondjuk el milyen lakásokat építünk (pl. igényes lakóházak felépítése vagy felújítása), kiknek szánjuk ezeket (fiatal családoknak), hogyan és hol szeretnénk megjelenni a reklámjainkkal (katalógusok, facebook, plakát, szórólap), milyen üzenetet közvetítünk (új, igényes, első lakásokat építünk fiataloknak – megfizethető áron). –>Ebből már lehet építkezni!

2. Az arculattervező kiválasztása – Hogyan?

A tervező cég kiválasztásánál fontos szempont lehet a kiszemelt cég referenciamunkáinak minősége, mennyisége, esetleges elismerései, díjai, a tervező felkészültsége.

Hogyan lehet ezt ellenőrizni? Milyen egy jó tervező?

Szakmai ismeret

A legfontosabb a szakma ismerete, hogy tisztában legyen azokkal a szakmai dolgokkal, ami elengedhetetlen egy tervezés megkezdésénél. Ezt nem könnyű ellenőrizni, támpontot a szakmában eltöltött idő és a referenciák minősége adhat.

Kommunikációs képességek

Másik fontos szempont az a beleérző képesség, amivel a “bőrünkbe” tud bújni, és megérti mindazt, ami számunkra fontos. Hisz ne feledjük, amit mi évek, évtizedek alatt tapasztaltunk a cégünknél, azt a tudást kellene átéreznie, megismernie néhány találkozás alkalmával. Ráadásul úgy, hogy utána olyan eredmény születhessen, amit sajátunknak érezhetünk. Emellett egy másik szerepbe is bele kell élnie magát, ez pedig az ügyfeleink, vevőink oldala. Hisz alapvetően nekik készítjük az arculatunkat, talán fontosabb is, hogy nekik tetsszen, mint nekünk. Fontos, hogy a tervező jelöltünk nyitott legyen, érezze át a problémát, és már a megbeszélések alatt olyan kommunikáció alakuljon ki közöttünk, amiből “beindulhat” a tervezés.

Legyenek ötletei

Egy tervező általában képekben gondolkozik, egy-egy megbeszélést követően, vagy akár a megbeszéléseken tudjon friss, de magunk és az ügyfeleink számára elfogadható ötletekkel szolgálni. Az építész cég példájánál maradva a tervezendő logónkban nem feltétlenül házaknak kell megjelennie, kivéve talán akkor, ha a célpiacunk ezt a társítást várja el tőlünk.

Ár – mit mennyiért?

Ma már mindennek megvan az ára. De vajon mennyit ér egy jó arculat? Lehet ezt mérni?

De fordítsuk meg a kérdést. Vajon megéri-e, ha az arculat sutasága miatt a több tízezerbe, netalán százezrekbe kerülő hirdetéseink, reklámhordozóink egyszerűen nem működnek? Ha ügyfeleink a látottak alapján anélkül leírják a céget, hogy egyáltalán bármit megtudnának rólunk. Érdemes azon is elgondolkozni, hogy vajon egy barát, rokon vagy netalántán a titkárnő-e a legmegfelelőbb erre a feladatra. Még ha ismeri is a vállalkozásunkat, még ha tudja is mit szeretnénk megjeleníteni nem biztos, hogy ezt a céghez méltó színvonalban tudja előállítani. És ez persze nem is az ő hibája, hisz nem ez a feladata, nem emiatt dolgozik nálunk, vagy lett a barátunk.

Amennyiben felkeltettem érdeklődését és szeretne ajánlatot kérni kérem kattintson ide  és kérjen ajánlatot még ma !

* Az árak Forintban értendőek és alanyi ÁFA mentesek tehát ÁFA tartalmuk nincsen!
* Az árak NEM tartalmazzák a 4000Ft/óra grafikus költséget és rendelkezésre állást.
* Hétvégi és sürgős megrendelések esetén 50% felár!
* 10.000Ft rendelés esetén  a végösszeg 25%-a előlegként kerül kiszámlázásra.

Kisarculat tervezés
50.000Ft
- 2db logó tervezet
- A kiválasztott logó tovább alkotása
- 2-szeri módosítás
- Névjegykártya tervezés
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Brand arculat tervezés
85.000Ft
- 2-3 Logó tervezés
- A választott logó tovább alkotása
- 2-szer módosítás
- Névjegykártya tervezés
- Facebook fejléc tervezés
- levélpapír , online számla fejléc
- szórólap tervezés
- bélyegző tervezés
 
 
 
 
 
Nagy Arculat tervezés
120.000Ft
- 2-3 Logó tervezés
- A választott logó tovább alkotása
- 2-szer módosítás
- Névjegykártya tervezés
- Facebook fejléc tervezés
- levélpapír , online számla fejléc
- szórólap tervezés
- bélyegző tervezés
- Színpaletta
- Variációk
- Arculati kézikönyv
- Ajándék utalvány
-Banner tervezés

 

Az árak minden esetben tájékoztató jellegűek, hiszen minden grafikai feladat más. Ha pontos árat szeretnél, kérj árajánlatot!